Enghouse Interactive
DAGARNA
#eidagarna2019
TACK FÖR I ÅR!
Clarion Hotel Arlanda

Mitt i SkyCity, mellan Terminal 4 och 5 hittar du Clarion Hotel Arlanda Airport. Eftersom det bara är några meter från kommunikationer som Arlanda Express, Flygbussarna och pendeltåg från både Stockholm och Uppsala spiller man ingen onödig tid på att komma hit. Dessutom är man vid gaten inom några minuter.


Deltagarnas betyg
Vi utvärderar alla EI Dagar. När deltagarna sagt sitt om konferensen som helhet, ser det ut som följer.

Anmäl dig här!
Säkra din plats till årets EI Dagar!
Konferensavgift
4950 SEK
Logi i enkelrum
Per natt
1700 SEK
Logi i dubbelrum
Per natt och person
1080 SEK
Anmäl dig redan idag
Årets EID är populär – anmälningarna rullar in! Förra året var konferensen fullbokad och för att vara säker på att du ska få en plats i år ber vi dig att anmäla dig så snart som möjligt.
Anmälan är bindande men kan överlåtas till annan person.
PROGRAM
15 OKTOBER
08:30 | Registrering & Kaffe
09:00 | Välkommen till EID2019 - ett nordiskt möte
Lokal: Hartsfield/Jackson
Paul Sarin, Managing Director Northern Europe/UKI & MEA, Enghouse Interactive hälsar välkommen tillsammans med årets moderator Helena Blomquist.
09:30 | Kontinuerlig utveckling – nästa steg i den digitala transformationen
Lokal: Hartsfield/Jackson
Karin Lindström-Salwin, Head of Operations, Enghouse Interactive
10:00 | Continuous Next Nirvana ~ without all the Drama
Lokal: Hartsfield/Jackson
Jeremy Payne, VP Marketing, Enghouse Interactive
There has been considerable hype in the media and market around “Continuous Next” alongside the use of AI, bots & automation and how they will ultimately shape and shift the way organisations work to serve their customer needs.
This presentation lifts the lid on that hype and explores the reality of what’s possible and how to find the right balance between automated and assisted customer service. We’ll explore the common misconceptions and traps organisations fall into – in their quest to reach “Continuous Next”.
Through real life case studies we’ll explore how other businesses have broken things down to a series of practical steps that have delivered real results, in some cases in less than 90 days. We’ll learn how to overcome and avoid the main obstacles to building your own dynamic and agile enterprise that’s capable of keeping up with your customers ever changing expectations.
up.
10:30 | Fika, utställning och demotorg
11:00 | Kundcase: Swedavia - Följ med oss på resan!
Lokal: Hartsfield/Jackson
Johanna Benckert, Leveransledare för telefoni, Swedavia
och Stefan Karlsson, Account Manage & Business Developer, Swedavia Airport Telecom
Under 2018 reste över 26 miljoner resenärer till och från Arlanda. Swedavia driver Arlanda och 9 andra flygplatser och deras mål är att vara ledande inom service och utbud. Här berättar de om hur de jobbar med kundservice i kontaktcentret och om deras arbete med digitalisering på flygplatsen. Vi får även ta del av den resa de gjort senaste året för att effektivisera flödet kring kostnadsmätning.
11:45 | Kundcase: Ängelholms kommun | Mänskliga mötens magi - i en allt mer digitaliserad värld
Lokal: Hartsfield/Jackson
Maria Sjödin Nilsson, Kundservicechef, Ängelholms kommun
För att kunna leverera en hög och kvalitativ service krävs ett agilt samarbete inom organisationen. Att ha ett uttalat tydligt kundfokus, förstå vem man är
till för och förmågan att snabbt ställa om är numera en självklarhet för att kunna ge den bästa kundupplevelsen. Men att se till att det händer är den
verkliga framgången.
12:30 | Lunch
13:30-15:00 | Parallella spår
13.30-14:00 Enghouse väg framåt!
Lokal: Hartsfield/Jackson
Rupert Adair, Product Director, Enghouse Interactive
(Engelska)
14.00-14:30 Kundcase: Lederne – Den digitale strategi
Lokal: Hartsfield/Jackson
Få indblik i ledernes digitale strategi og hør hvordan de påtænker anvendelse af de forskellige kanaler. John Schmidt, IT-Chef, Lederne
14.30-15:00 Men vad vill kunden/medborgaren egentligen?
Lokal: Hartsfield/Jackson
De senaste åren har fokuserat på vikten av att ha en enhetlig kundupplevelse (Unified Customer Experience). Men hur vet man vad kunden/medborgaren egentligen önskar? Och är det säkert att kunden önskar samma sak imorgon som idag?
Svaret är kontinuerlig mätning och iterativ uppdatering av kommunikationsplanen. I denna session visar vi varför, och demonstrerar med några konkreta exempel hur man kan närma sig det målet.
Karl Lindbom, Senior Software developer, Enghouse Interactive,
Thomas Töpfer, Project Manager, Enghouse Interactive
13.30-14:00 Aktivt sittande – Rörelse i ett stillasittande jobb
Lokal: Bejing/Capital
Nya studier pekar på att kroppen behöver aktiveras kontinuerligt för att vi skall må bättre och hålla längre. Hur kan vi förändra vår arbetsplats/kontor till att bli en mer aktiv och flexibel miljö som bjuder in till variation?
Pär Gustavsson, Communicator & Product Promotor, AJ Produkter
14.00-14:30 Den digitala kundservicen
Lokal: Bejing/Capital
Marianne Helsing, Partner Manager, Enghouse Interactive
14.30-15:00 Kundcase – ”Välkommen till Falkenbergs kommun”
Lokal: Bejing/Capital
Servicehandläggare arbetar dagligen med är att leverera effektiv och god service till invånare och kunder. Här berättar Falkenbergs kommun om hur deras vardag ser ut och vilka möjligheter och utmaningar de har på sin arbetsplats.
Gabriella Hulander, Verksamhetsutvecklare och Carmen Karlsson Servicehandläggare, Falkenbergs kommun
15:00 | Fika, utställning och demotorg
15:30 | Kundcase: – Norrtälje kommun om stormen Alfrida - Hur möter man upp invånarna vid en akut kris?
Lokal: Hartsfield/Jackson
Gill Tigerhielm, Enhetschef Kontaktcenter, Norrtälje Kommun och Linus Temrin, Gruppledare Kontaktcenter, Norrtälje Kommun
I början av året drog stormen Alfrida genom landet. Norrtälje kommun var en av de kommuner som drabbades värst av dess framfart där vissa delar av kommunen var utan ström i flera veckor. Här berättar de sin historia och hur de i kontaktcentret hanterade krissituationen.
16:00 | Aktivitet
Lokal: Hartsfield/Jackson
17:30 | Fri tid
18:30 | Fördrink i demotorget
19:00 | Middag med underhållning
22:30 | DJ och baren öppnar
01:00 | God natt
16 OKTOBER
8:30 | Den digitala arbetsplatsen
Lokal: Hartsfield/Jackson
Henrik Byström, affärsområdeschef för modern workplace och Office365, Microsoft
Henrik delar med sig av sina bästa tricks för att få användarna att faktiskt använda de tjänster som företaget köper in, till exempel Microsoft Teams. Tricksen och insikterna bygger på verkliga case från Microsofts kunder.
9:20-10:00 – Parallella spår
09:20-10:00 Den mobile användaren
Lokal: Tokyo
Att vara mobil är inget nytt, men hur kan vi använda tekniken för att fungera ännu bättre i vår mobila vardag?
Tobias Nortvedt, Channel Partner Manager, Enghouse Interactive
09:20-10:00 Mät effekten av digitala kommunikationssätt
Lokal: John F Kennedy
Vi tittar på vilka möjligheter som finns i Pro-produkten
Roger Wiklund, Consultant & Account Manager, Enghouse Interactive
09:20-10:00 Hur Microsoft Teams stödjer ditt Kontaktcenter
Lokal: Hartsfield/Jackson
Så använder du Microsoft Teams tillsammans med ditt Kontakt Center för både telefoni och andra kanaler. Vi ser även på hur supervisors och användare kan dra nytta av dem samlade arbetsytan som erbjuds av Microsoft Teams.
– Radek Zalewski, Product Manager, Enghouse Interactive
09:20-10:00 Den mobile bruger
Lokal: Dubai
At være mobil er ikke noget nyt men hvordan, kan vi bruge teknologien endnu bedre i vores mobile hverdag?
Carsten Husted, Sales Manager DK, Enghouse Interactive
09:20-10:00 Work shop – För dig som administrerar IT-miljön för Trio Enterprise och certifikat
Lokal: Singapore
Med ökad användning av säker kommunikation mellan IT-system (SSL/TLS, HTTPS m.m.) för att förstärka datasäkerheten och som svar på en ökad hotbild blir fler och fler beroende av att använda digitala certifikat.
I detta pass berättar vi hur de används och hur man skaffar dem samt visar exempel på hur de används i Trio Enterprise.
Jens Ericsson, Sytemutvecklare, Enghouse Interactive
9:20 -10:00 Praktiska tips och trix
Lokal: Bejing/Capital
Mikael Westöö – Trainer Enghouse Interactive
10:00 | Fika, utställning och demotorg
10:30-12:10 | Parallella spår
10:30-11:10 Hur Microsoft Teams stödjer ditt Kontaktcenter
Lokal: Hartsfield/Jackson
Så använder du Microsoft Teams tillsammans med ditt Kontaktcenter för både telefoni och andra kanaler. Vi ser även på hur supervisors och användare kan dra nytta av dem samlade arbetsytan som erbjuds av Microsoft Teams.
Radek Zalewski, Product Manager, Enghouse Interactive
10:30-11:10 Så får du IT-systemen att samverka med varandra
Lokal: Tokyo
Digitaliseringen gör att vi att vi jobbar i fler och fler stödsystem – Ärendehantering, CRM, enkätprogram, Mobilt Bankid etc. Hur får du systemen att samverka så att Kontaktcentret kan arbeta effektivt och kundfokuserat?
Lotta Petersson, Professional Services Manager, Enghouse Interactive
10:30-11:10 Work shop: När det oväntande händer
Lokal: Los Angeles
Uppföljning av semniariet med Norrtälje kommun. Erfarenhetsutbyten kring krishantering.
Magnus Nälsen, Teamleader training, Enghouse Interactive
10:30-11:10 Runda bordssdiskussioner på danska
Lokal: Dubai
Edward Silbermann, Applikationsutvecklare, Enghouse Interactive
10:30 – 11:10 Work shop: – För dig som administrerar IT-miljön för Trio Enterprise. Ansluta externa tjänster
Lokal: Singapore
Fler och fler av kommunikatonskanalerna in till ett contact center är molnbaserade och ägs inte av organisationen vilket kräver att det sätts upp anslutningar mellan kanalen och kontaktcentret. I detta pass berättar vi hur dessa relationer mellan Trio Enterprise och ett antal kanaler sätts upp med exempel från Facebook och Office365.
Rehan Mirza, Software Developer, Enghouse Interactive
11:15-12:00 Partnerseminarium Tele2
Lokal: Hartsfield/Jackson
Partner Seminarium
Tele2 Transformering och Digitalisering – En smart resa!
Alla vet att de behöver digitalisera sig, men vilka behov finns och hur kan organisationer tänka. Speciellt som majoritetens kunder i dag förväntar sig att kunna lösa allt digitalt. Ta del av hur just din organisation kan göra det till en smart resa.
Anders Thorsell, Produktchef UC Enterprise Solutions, Tele2
11:15-12:00 Partnerseminarium Telia
Lokal: Tokyo
Dansk-Svensken! Upplevelser och insikter från en stackars dansk som har bott 14 år i Sverige
En personlig berättelse om hur man som dansk upplever de finurliga skillnader mellan Sverige och Danmark, båda hemma och på jobbet.
Kom och få lite skratt och inspiration, kryddat med insikter och även lite fakta omkring vad som är viktigt för svenska vs. danska ungdomar när de väljer arbetsgivare.
Som bonus kan du lära dig varför 95 heter ”femoghalvfems”.
John Kjölbye Hansen, Telia
11:15-12:00 Partnerseminarium Netnordic
Lokal: Bejing/Capital
Din partner för en vällyckad implementation och drift av Trio Enterprise
Hur ska du tänka när du väljer en partner för att lyckas med en väl genomförd implementation och vidareutveckling av din Trio Enterprise-lösning? I detta seminarium vill vi dela med oss av några relevanta kundcase som visar på hur man kan implementera Trio Enterprise, och på så sätt även säkerställa att ni arbetar effektivt mot era kunder.
NetNordic är en nordisk systemintegratör med specialkompetens på att implementera Trio Enterprise kontaktcenter-lösningar, med hög fokus på både kundupplevelse och teknik. Vår kompetens av flertalet implementationer av kommunikationslösningar, nätverk och IT-säkerhet gör att vi har en unik erfarenhet med över 300 Trio Enterprise kunder över hela norden.
Asbjørn Vågen – Regional Sales Manger,NetNordic och Stein Bergstrand, Key Account Manager, NetNordic
11:15-12:00 Partnerseminarium Poly
Lokal: John F Kennedy
11:15-12:00 Work shop: För dig som arbetar aktivt med Pro. Felsökning av Import
Lokal: Singapore
Ibland går det inte riktigt som det var tänkt och då är det bra att själv kunna hitta var det felar så du kan göra så det går som det var tänkt.
Vi kommer visa hur du kan använda systemets funktioner för att hitta felen och gå igenom vanliga typer av misstag.
Sofia Lennbom, Test and Quality Leader, Enghouse Interactive
10:30 – 11:10 Kundservice – Skulle du kontakta dig själv?
Lokal: Bejing/Capital
Alf Kjeller, Senior Konsult, Alf Kjeller AB
11:15 – 12:00 Cafébord – Diskussioner i små grupper kring aktuella ämnen utifrån bransch och verksamhet.
Lokal: Atlanta
12:00 | Mingellunch i utställningen
13:00 | Inspirationsföreläsning - Henrik Fexeus
Lokal: Hartsfield/Jackson
Konsten att få mentala superkrafter– Bootcamp för din hjärna, Henrik Fexeus, Mästermanipulatör och psykologisk illusionist
Du kan betydligt mer än vad du vet om. I föreläsningen förklarar Henrik hur du kan använda din hjärna betydligt mer effektivt än du gör. Du lär dig enkla genvägar och psykologiska trix för att nå resultat du inte trodde var möjliga, inom områden du inte trodde du kunde något om.
Med humor och oväntade demonstrationer får Henrik hela publiken att trimma sina mentala superkrafter redan under föreläsningen – utan att de vet om det. Det handlar inte bara om att bli smartare utan också om att få ett nytt förhållningssätt till sig själv.
14:00 | Tack för i år – Summering av dagarna
Lokal: Hartsfield/Jackson
14:20 | Slut för i år
Frågor kring anmälan?
Daniel Fabregat
+46-8-213 313
daniel@onerelation.se
Frågor kring EI Dagarna?
Madeleine Kastberg
+46-0730-668818
madeleine.kastberg@enghouseinteractive.se