Schedule 3

SCHEDULE 3

EVENT TIME TABLE

EID 2017

  • Registrering & Kaffe

    onsdag, 09:00 - 09:30 30' Entrén Enghouse Interactive
  • Välkommen till EID2018 och Stenungsbaden!

    onsdag, 09:30 - 10:00 30' Gripsholm Michael Stubbing

    Michael Stubbing , VD Enghouse Interactive NE, hälsar välkommen tillsammans med årets moderator Erik Mattsson, Ordrum.

  • Balansen mellan människa och teknik

    onsdag, 10:00 - 10:30 30' Gripsholm Karin Lindström-Salwin
  • Enghouse väg framåt

    onsdag, 10:30 - 11:00 30' Gripsholm Jeremy Payne

    “What customers Really Want, The Changing Face of Customer Experience”   The bottom line is  customer service satisfaction is key for any business. But what customer experiences do customers want and increasingly expect? We take a look at what’s driving customer behaviour in a world of digitisation, and explore what the right balance, between man… Läs mer »Enghouse väg framåt

  • Fika och utställning

    onsdag, 11:00 - 11:30 30' Utställningen Enghouse Interactive
  • Kundcase: Grundfos – Den digitala Transformationen

    onsdag, 11:30 - 12:15 45' Gripsholm Fredrik Östbye

    Fredrik Östbye, Group Vice President, Head of Digital Transformation, Grundfos,

  • Kundcase: Clas Ohlsons nya medarbetare – en chattbot på kundtjänsten

    onsdag, 12:15 - 12:45 30' Gripsholm Elvy Axklint

    Clas Ohlson är tillbaka på årets EID och berättar om sina erfarenheter under året som gått och hur de vidareutvecklat kundservicen med en AI-lösning. Elvy Axklint, Contact Center Manager, Clas Ohlson

  • Lunch

    onsdag, 12:45 - 13:45 1h Restaurangen
  • Kundcase: Ringrobot ger bättre service hos Oslos Skattekontor

    onsdag, 13:45 - 14:20 35' Gripsholm Anders Kampenhöy

    Anders Kampenhøy och Andreas Poulsen teamkoordinatorer på kundesenteret, Oslos skattekontor

  • Parallella spår: Beslutsfattare/ kundtjänstansvariga

    onsdag, 14:25 - 15:15 50' Gripsholm Radek Zalewski

    14:25 - 14:50 IoT-centret som förbättrar kundservicen
    Vi ger dig tre praktiska exempel på hur du kan öka servicen med hjälp av Enghouse IoT-center”

    14:50-15:15 Öka kvalitén i din kundtjänst med lösningar för avancerad inspelning och automatisk agent assistans
    Vi öppnar Enghouse produktportfölj och visar innovativa produkter och koncept som hittills inte visats eller lanserats i Norden.

    Ulf Wallin, Sales Manager Enghouse Interactive, Radek Zalewski, Customization and Test Manager Enghouse Interactive

  • Parallella spår: Telefonist/Agent

    onsdag, 14:25 - 15:15 50' Kungsholm 1 Anna Wiborg

    Med rösten i fokus Favorit från EID2017 – Röstcoachen Anna Wiborg besöker oss även i år.

  • Fika och utställning

    onsdag, 15:15 - 15:45 30' Utställningen
  • Aktivitet

    onsdag, 15:45 - 17:00 1h 15' Gripsholm

    Vi samlas i lokalen Gripsholm

  • Fri tid

    onsdag, 17:20 - 18:30 1h 10' Valfri

    Tid att byta om och göra sig i ordning inför kvällen.

  • Fördrink

    onsdag, 18:30 - 19:00 30' Utställningen

    Vi möts upp för en drink innan middagen

  • Middag med underhållning

    onsdag, 19:00 - 22:30 3h 30'

    Välkomna till kvällens middag! Klädkoden för kvällen är business casual. Det kommer att vara en bordsplacering under middagen. Ni som har anmält allergier eller specialkost, meddela detta till er servispersonal när ni sitter vid ert bord.

  • DJ & baren öppnar

    onsdag, 22:30 - 01:00 2h 30'

    Efter middagen öppnar barerna och i samband med det snurrar även kvällens DJ igång sina spelare. Vi ses på dansgolvet!

  • Microsoft – Bygg för intelligent kommunikation med Microsoft Teams och Skype for Business

    torsdag, 08:45 - 09:45 1h Gripsholm Robert Carlsson

    Ett nytt arbetsliv leder till användare med nya teknikbehov. De digitala tjänsterna i Microsoft 365 erbjuder oss nya sätt att arbeta för att skapa en produktiv, flexibel och säker arbetsplats samt möta våra kunder digitalt. Hur möjliggör vi på bästa sätt teknik för olika användares behov och som stödjer de krav ni har som organisation?… Läs mer »Microsoft – Bygg för intelligent kommunikation med Microsoft Teams och Skype for Business

  • GDPR – Har ni fått ordning på datainsamlingen?

    torsdag, 09:45 - 10:10 25' Gripsholm Lotta Petersson
  • Fika och utställning

    torsdag, 10:10 - 10:40 30' Utställningen
  • Parallella spår: Telefonist/Agent

    torsdag, 10:40 - 12:10 1h 30' OS Klass Finnjolle, OS Klass Laser Mikael Westöö

    10:40-11:20
    Praktiska tips och trix
    Mikael Westöö – Trainer Enghouse Interactive
    Lokal: OS Klass Finnjolle

    Vad händer med den personliga servicen när robotarna börjar jobba på kundtjänsten?
    Marianne Helsing, Partner Manager, Enghouse Interactive
    Lokal: OS Klass Laser

    11:30-12:10
    Praktiska tips och trix
    Mikael Westöö – Trainer Enghouse Interactive
    Lokal: OS Klass Finnjolle

    Vad händer med den personliga servicen när robotarna börjar jobba på kundtjänsten?
    Marianne Helsing, Partner Manager, Enghouse Interactive
    Lokal: OS Klass Laser

  • Parallella spår: Beslutsfattare/ kundtjänstansvariga

    torsdag, 10:40 - 12:10 1h 30' Björn Berqvist, Jens Eriksson, Lotta Petersson, Magnus Nälsen, Marianne Helsing, Mikael Westöö

    10:40- 11:20
    Partnerseminarium Pro Opti
    Lokal: Kungsholm 1

    10:40- 11:20
    Praktisk statistik - Styr statistiken, låt inte statistiken styra dig
    Karl Lindbom, Senior Software developer, Enghouse Interactive
    Lokal: Gripsholm

    10:40- 11:20
    Work shop - Kontaktcenter i Kommunen - Kommunicera på medborgarnas villkor
    Magnus Nälsén, Trainer Enghouse Interactive
    Lokal: Kungsholm 2

    10:40- 11:20
    Partnerseminarium Telia - Få ut mer av era möten
    Kundmötet har oftast högst prioritet, men alla organisationer har även behov av att interna möten och möten med samarbetspartners är engagerande och produktiva.
    Fler studier visar att 50 % av tiden som spenderas i möten anses vara ineffektiva. Telia ger konkreta tips på hur du och din organisation kan få ut det bästa på era möten!
    Du får råd på det som med minst insats ger störst effekt i såväl fysiska som i digitala möten.
    Lokal: Kungsholm 3

    10:40- 11:20
    Work shop - För dig som arbetar som Trio Enterprise Tekniker - Autentisering, Integration.
    Lokal: Starbåt

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    11:30- 12:10
    Partnerseminarium Tele2 - AI för kundkontakt, affärskommunikation och samarbete.
    AI erbjuder oss en värld av möjligheter inom contact center, UC och workstream collaboration men väcker också frågor om teknik och användarupplevelse. I det här passet vill vi lyfta på locket och bjuda på en trendspaning med både konkreta exempel och mer visionära idéer.
    Lokal: Kungsholm 1

    11:30- 12:10
    Praktisk statistik - Styr statistiken, låt inte statistiken styra dig
    Karl Lindbom, Senior Software developer, Enghouse Interactive
    Lokal: Gripsholm

    11:30- 12:10
    Work shop - Kontaktcenter i Kommunen - Kommunicera på medborgarnas villkor
    Lokal: Kungsholm 2

    11:30- 12:10
    WS Hur mår ditt Kontaktcenter? - När gjorde du senast en  hälsocheck på ditt Kontaktcenter? Är det dags att växla upp din Trio?
    Lokal: Kungsholm 3

    11:30- 12:10
    Work shop - För dig som arbetar som Trio Enterprise Tekniker - Systemkopplingar och Tekniska krav.
    Lokal: Starbåt

  • Mingellunch i utställningen

    torsdag, 12:10 - 13:00 50' Enghouse Interactive
  • Inspirationsföreläsning med Karin Adelsköld

    torsdag, 13:00 - 14:00 1h Gripsholm

    Karin är komiker, programledare, teknikjournalist, bloggare, samhällsdebattör – och teknikambassadör. Kar in har blivit utsedd till Sveriges mest kreativa på webben av tidningen Internetworld och vald till årets kvinnliga komiker på Svenska Standupgalan och 2017 utnämndes hon även till hedersdoktor i humor vid Lunds tekniska Högskola.

  • Tack för i år – summering av dagarna

    torsdag, 14:00 - 14:30 30' Gripsholm
  • Bussar avgår

    torsdag, 14:40 - 14:50 10' Entrén